POEME

Erasmus+

Terminado

Closed

EN V Co-funded by_POS

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them

🇵🇹

A SPEL – Sociedade Promotora de Estabelecimentos de Ensino Lda – é parceira no Projeto “POEME – Projecto de Exposição para a Incorporação de Crianças Migrantes nos Quadros Escolares Europeus”, a decorrer no período 2021-2023, e contará com parceiros de França, Chipre , Bélgica e Grécia.

Objetivo do projeto:

O objetivo geral do POEME é fundar a inclusão social dos estudantes migrantes, familiarizando-os com a cultura europeia, através do conhecimento da ferramenta cultural mais poderosa: a língua. Aproveitar a língua do país de acolhimento, como segunda língua nas escolas, ajuda a construir a riqueza linguística e cultural, ao mesmo tempo que contribui para o cumprimento de um dos pré-requisitos mais importantes para o empoderamento de grupos minoritários. O POEME pretende dar apoio linguístico aos alunos, em qualquer uma das quatro línguas do consórcio (EN, FR, PT, EL), ao mesmo tempo que alarga o seu leque de conhecimentos sobre a cultura europeia e a cultura do país de acolhimento, ajudando assim os alunos nas suas relações sociais e desenvolvimento emocional. Isso contribui para melhorar o desempenho escolar geral dos alunos migrantes e minimiza o risco de baixo desempenho e abandono escolar precoce. Reconhecendo os desafios colocados pelo surto de COVID-19, em termos de oferta de educação de qualidade e inclusiva, o POEME pretende dotar educadores e alunos com material personalizado, bem como treiná-los na criação de recursos educacionais inovadores e de recursos abertos. material. Assim, são dados passos para a preparação da educação digital e os grupos-alvo são apoiados para se adaptarem ao ensino à distância.

Resultados finais:

As aspirações do POEME em relação aos alunos (12-18 anos) e professores de línguas são:

• adquirir competências na segunda língua através da familiarização com a cultura europeia, sentindo-se assim em maior unidade com os seus pares locais e compreendendo melhor o seu país de acolhimento;

• permitir que a aprendizagem de línguas seja feita através do reconhecimento de tesouros culturais, usando metodologias e materiais digitalizados inovadores, de código aberto e inclusivos;

• aprender a utilizar as tecnologias digitais para comunicar o conhecimento, contribuindo assim também para a modernização dos modelos didáticos de aprendizagem de línguas e adaptação ao ensino à distância;

• permitir que migrantes e estudantes nativos criem estruturas colaborativas, enquanto praticam a língua, através da aquisição simultânea de habilidades de comunicação e transversais.

Documentos:

1.ª Newsletter  

2.ª Newsletter 

3.ª Newsletter 

 

• C.I.P. CITIZENS IN POWER, Cyprus;

• SCS LogoPsyCom, Belgium;

• IASIS, Greece;

• DIEYTHINSI DEFTEROVATHMIAS
EKPAIDEFSIS N PIERIAS, Greece;
• SPEL, Portugal

Para mais informações contacte

spelprojectmanagement@gmail.com

🇬🇧

SPEL – Sociedade Promotora de Estabelecimentos de Ensino Lda – is partner in the “POEME – Project leading to an Exhibition for the incorporation of Migrant children into the European school frameworks” Project, occurring during 2021-2023, and will have partners from France, Cyprus, Belgium and Greece.

Project objective:
POEME’s general aim is founding social inclusion of migrant students, by familiarizing them with the European culture, through acquainting the most powerful cultural tool: language.
Building on the host country’s language, as a second language in schools, helps to build linguistic and cultural richness, whilst contributing towards the fulfilment of one of the most important prerequisites for empowering minority groups.

POEME intends to provide students with linguistic support, in any of the four languages of the consortium (EN, FR, PT, EL), while broadening their spectrum of knowledge in European culture and their host country’s culture, thus helping students with their social and emotional development. This contributes to improving migrant students’ overall school performance and minimizes the risk of low achievement and early school leaving.

Acknowledging the challenges posed by the COVID-19 outbreak, in terms of the delivery of quality and inclusive education, POEME aspires to endow both educators and students with tailor-made material, as well as train them in the creation of innovative and open resource educational material. Thus, steps towards digital education readiness are taken and the target groups are supported to adapt to distance learning.

Final results:
POEME’s aspirations regarding students (12-18 years old) and language teachers are:

• to acquire second language skills through familiarizing with European culture, thus feeling in more unity with their local peers and understanding their host country better;
• to allow the language learning to be done through acknowledging cultural treasures, while using innovative, open source, inclusive digitized methodologies and material;
• to learn how to use digital technologies to communicate knowledge, thus also contributing to the modernization of didactic models in language learning and adaptation to distance learning;
• to allow migrants and native students to create collaborative frameworks, while practicing language, through the simultaneous acquisition of communications and transversal skills.

Documents:

1st Newsletter 

2nd Newsletter 

3rd Newsletter 

 

• C.I.P. CITIZENS IN POWER, Cyprus;

• SCS LogoPsyCom, Belgium;

• IASIS, Greece;

• DIEYTHINSI DEFTEROVATHMIAS
EKPAIDEFSIS N PIERIAS, Greece;
• SPEL, Portugal

For further information please contact

spelprojectmanagement@gmail.com