🌎 http://www.cherishedproject.eu/
Erasmus+
Terminado
Closed
🌎 http://www.cherishedproject.eu/
Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them
🇵🇹
A SPEL é parceira do projeto “CHERISHED – Supporting school-educators in use of cultural heritage for inclusive digital education”, que decorre entre 2021 e 2023, e contará com instituições parceiras da Bélgica, Chipre, Espanha, Eslováquia e da Holanda.
Objetivo do projeto:
O projeto CHERISHED tem como objetivo abordar, através de um ponto de vista dos ecossistemas, a integração do património cultural digital no ensino secundário obrigatório e, assim:
• Apresentar um enquadramento pedagógico bem como recomendações concretas para a sua adoção pelos ministérios da educação em toda a Europa;
• Aumentar a capacidade dos professores do ensino secundário integrarem o património cultural digital nas suas práticas pedagógicas diárias em todo o programa da disciplina;
• Apoiar os educadores escolares na salvaguarda da natureza inclusiva das oportunidades de aprendizagem digital através do património cultural;
• Promover recursos e ferramentas inovadoras de qualidade para os educadores escolares poderem integrar o património cultural tendo em vista uma educação digital inclusiva;
• Fornecer uma ferramenta de impacto e avaliação para que os professores se possam autoavaliar no que diz respeito à sua disponibilidade para o uso do património cultural digital no ensino obrigatório;
• Sensibilizar para a importância do património cultural na promoção de um ensino digital inclusivo na Europa.
Resultados finais:
• Desenvolvimento do enquadramento teórico para a integração do património cultural digital no ensino secundário, tendo em vista o ensino digital inclusivo;
• Conceção de um programa de formação de professores para os docentes do ensino secundário e responsáveis pedagógicos dos museus;
• Desenvolvimento de uma plataforma online onde os professores possam encontrar módulos digitais para a sua formação;
• Desenvolvimento de uma ferramenta de autoavaliação por forma a aferir a preparação dos professores para a integração do património cultural digital no ensino obrigatório e a sua competência cultural.
Documentos:
Acrónimo | CHERISHED |
Título | Supporting school-educators in use of cultural heritage for inclusive digital education |
Programa | Erasmus+ |
Ação-chave | KA226 – Partnerships for Digital Education Readiness |
Referência | 2020-1-BE02-KA226-SCH-083039 |
Estado | A decorrer |
Data de início |
01/03/2021 |
Data de fim |
28/02/2023 |
Website |
http://www.cherishedproject.eu/ |
• The Square Dot team, Belgium;
• SYNTHESIS CENTER FOR RESEARCH AND EDUCATION LIMITED, Cyprus;
• INSTITUTO IKIGAI, ASOCIACIÓN ESPAÑOLA PARA EL
EMPRENDIMIENTO Y EL DESARROLLO PERSONAL Y PROFESIONAL, Spain;
• SOCIEDADE PROMOTORA DE
ESTABELECIMENTOS DE ENSINO LDA, Portugal;
• UNIVERZITA MATEJA BELA V BANSKEJ BYSTRICI, Slovakia;
• Stichting Ki Culture, Netherlands.
🇬🇧
SPEL is a partner in the “CHERISHED – Supporting school-educators in use of cultural heritage for inclusive digital education”, occurring from 2021 until 2023, and will have partner institutions from Belgium, Cyprus, Spain, Slovakia and the Netherlands.
Main objectives:
The intention of the CHERISHED project is to address through an ecosystem approach to integration of digital cultural heritage in compulsory secondary education, by:
• Provide with a pedagogical framework and concrete recommendations for adoption by educational
ministries across Europe;
• Enhance the capacity of secondary school teachers toward integration of digital cultural heritage in their everyday teaching practices across the curriculum.;
• Support school educators to safeguard the inclusive nature of digital learning opportunities in and
through cultural heritage;
• Promote innovative quality resources and tools for school educators for integration of cultural heritage towards inclusive digital education;
• Provide an impact and evaluation tool for teachers’ self-assessment of their readiness to reuse digital cultural heritage in compulsory education;
• Promote awareness on the importance of cultural heritage readiness for inclusive digital education in Europe.
Final results:
• Development of a framework for integration of digital cultural heritage in secondary school
compulsory teaching, for inclusive digital education;
• Design of a teacher training programme for secondary school teachers and museum educators;
• Develop an online platform where teachers can find digital modules for their training;
• Develop a self-assessment tool for assessing teachers’ readiness in integration of digital cultural
heritage in compulsory education and their cultural competence.
Documents:
Acronym | CHERISHED |
Title | Supporting school-educators in use of cultural heritage for inclusive digital education |
Programme | Erasmus+ |
Key Action | KA226 – Partnerships for Digital Education Readiness |
Reference | 2020-1-BE02-KA226-SCH-083039 |
Status | Ongoing |
Start date | 01/03/2021 |
End date | 28/02/2023 |
Website | http://www.cherishedproject.eu/ |
• The Square Dot team, Belgium;
• SYNTHESIS CENTER FOR RESEARCH AND EDUCATION LIMITED, Cyprus;
• INSTITUTO IKIGAI, ASOCIACIÓN ESPAÑOLA PARA EL
EMPRENDIMIENTO Y EL DESARROLLO PERSONAL Y PROFESIONAL, Spain;
• SOCIEDADE PROMOTORA DE
ESTABELECIMENTOS DE ENSINO LDA, Portugal;
• UNIVERZITA MATEJA BELA V BANSKEJ BYSTRICI, Slovakia;
• Stichting Ki Culture, Netherlands.