MathArtStories

Erasmus+

Em curso

Ongoing

EN V Co-funded by_POS

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them

🇵🇹

A SPEL é parceira do projeto “MathArtStories: Integrar a narração de histórias digitais como método pedagógico nos currículos de matemática através de ramificações artísticas”, que decorrerá entre 2024 e 2027 e conta com parceiros da Suécia, França, Portugal, Grécia e Chipre.

 

Objetivos do projeto:

  • Capacitar os professores do ensino secundário de STEAM (especificamente de Matemática) para desenvolverem as suas competências narrativas, digitais e de conceção de histórias para a criação de Histórias Digitais (HD), a fim de aumentar o interesse e a excelência em Matemática.
  • Enriquecer os currículos formais e não formais do ensino secundário da UE com um portefólio de HD tridimensionais de Simulação Interativa (SI) baseadas na Web, abordando a interdisciplinaridade através das Artes.
  • Integrar a narração de histórias digitais como método pedagógico nos currículos de matemática do ensino secundário através de ramificações artísticas.
  • Aumentar o interesse e a excelência dos alunos de Matemática, dos 13 aos 15 anos de idade, nas STEAM através de uma abordagem interdisciplinar que utiliza simulações interativas para reforçar as suas competências transversais e técnicas para a aprendizagem da Matemática no século XXI.

 

Resultados Finais:

  • Um guia pedagógico sobre a aplicabilidade da narração de histórias digitais em STEAM para professores secundários de STEAM
  • Um curso de e-learning sobre narração de histórias digitais de matemática
  • Math Art Stories: Simulações interativas.
  • Björkhöjdskolan (Suécia)
  • SUCCUBUS INTERACTIVE SARL BENEFIT (França)
  • 5th High School of Agrinio (Grécia)
  • SOCIEDADE PROMOTORA DE ESTABELECIMENTOS DE ENSINO LDA (Portugal)
  • I.P. CITIZENS IN POWER (Chipre)

Para mais informações contacte

spelprojectmanagement@gmail.com

🇬🇧

SPEL is a partner in the “MathArtStories: Integrating Digital Storytelling as a Pedagogical Method in Math curricula through Art Ramifications” project, which will take place between 2024 and 2027 and has partners from Sweden, France, Portugal, Greece and Cyprus.

 

Project Objectives:

  • To empower secondary STEAM (specifically Math) teachers to develop their narrative, story design and digital skills for the creation of Data Science and Technology (DSTs) to further enhance interest and excellence in Math.
  • To enrich secondary EU formal and non-formal curricula with a portfolio of three-dimensional web-based Interactive Simulation (IS) DST approached interdisciplinarity through Arts.
  • To integrate Digital Storytelling as a pedagogical method in lower secondary Math curricula through Art ramifications.
  • To enhance 13-15-year-old Math students’ interest and excellence in STEAM through an interdisciplinary approach that uses interactive simulations to strengthen their soft and hard skills for Math learning in the 21st century.

Final results:

  • A Pedagogical Guidebook on the Applicability of Digital Storytelling in STEAM for secondary STEAM teachers
  • An E-learning Course in Mathematical Digital Storytelling
  • Math Art Stories: Interactive Simulations.

 

  • Björkhöjdskolan (Sweden)
  • SUCCUBUS INTERACTIVE SARL BENEFIT (France)
  • 5th High School of Agrinio (Greece)
  • SOCIEDADE PROMOTORA DE ESTABELECIMENTOS DE ENSINO LDA (Portugal)
  • I.P. CITIZENS IN POWER (Cyprus)

For further information please contact

spelprojectmanagement@gmail.com