CICADA

Erasmus+

Terminado

Closed

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them

🇵🇹

SPEL é um dos parceiros do projeto CICADA, o qual será implementado de 2019 a 2021 e contará com parceiros de Chipre e Grécia.

O projeto partirá do mapeamento da perspetiva de crianças e jovens quanto à sua própria qualidade de vida, com a finalidade de desenvolver formação para professores e educadores sobre como lidar com os desafios da qualidade de vida das crianças e como facilitar a participação das mesmas nos processos de decisão relativos ao seu estatuto de vida.

O projeto tem três objetivos principais:
• informar os órgãos decisórios acerca da boas práticas, desafios e oportunidades existentes e emergentes nos países da parceria, no que diz respeito à qualidade de vida de crianças e jovens;
• elaborar recomendações para futuras disposições e serviços à luz do Artigo 31º da UNCRC (Convenção das Nações Unidas sobre os Direitos da Criança);
• apoiar as agências na conceção de ambientes estruturados, apropriados, inspiradores, criativos e significativos para crianças e jovens.

Os resultados finais serão:
• capacitar formadores e educadores, grupos-alvo e partes interessadas a fim de melhorar as suas estruturas organizativas e a cultura institucional relativamente à qualidade de vida das crianças;
• reforçar as redes de parceria dos participantes;
• apresentar perspetivas acerca de desafios, forças e fraquezas relativos à qualidade de vida de crianças e jovens;
• aumentar o conhecimento de todos os profissionais que trabalhem com crianças relativamente à interação social, necessidades e expectativas;
• desenvolver uma estratégia governativa comum em relação à qualidade de vida das crianças ao nível regional, nacional e da UE.
• preencher as lacunas entre as necessidades das crianças e os órgãos de tomada de decisão;
• recursos e ferramentas gratuitas para formação contínua.

E-newsletter de outubro de 2020 – descarregue aqui.
E-newsletter de abril de 2021 – descarregue aqui.
E-newsletter de setembro de 2021 – descarregue aqui.

Acrónimo CICADA – KA201
Título Children’s life quality: participation, recreation and play – CICADA
Programa  Erasmus+
Ação-chave Parcerias Estratégicas no domínio do Ensino Escolar
Referência  2019-1-CY01-KA201-058385
Estado Encerrado
Data de início  01-10-2019
Data de fim 30-09-2021
Coordenador University of Cyprus (Chipre)
Website http://www.cicada-erasmus.eu/
  • Panepistimio Kritis (Grécia);
  • CSI Center for Social Innovation LTD (Chipre);
  • SPEL – Sociedade Promotora de Estabelecimentos de Ensino, Lda. (Portugal)
  • Ministry of Education and Culture (Chipre)

Para mais informações contacte

spelprojectmanagement@gmail.com

🇬🇧

SPEL is one of the partners of the CICADA Project. The project will be implemented from 2019 to 2021 and will cooperate with partners from Cyprus and Greece.

The project will depart from the mapping of children’s and youngsters’ perspective on their quality of life and develop a training package for teachers and educators on how to address children’s quality of life challenges and facilitate their participation in decision-making related to their life status.

The project has three main goals:
• inform policy about existing and emerging good practices , challenges and opportunities across the partner countries, regarding children’s and youngsters’ quality of life;
• offer recommendations for future provision and services in the light of Article 31 of the UNCRC;
• support agencies in designing appropriate, inspiring and creative environments and frameworks meaningful to children and youngsters.

The final results will be:
• empower trainers and educators, target groups and stakeholders to improve their structures and institutional culture regarding children’s life quality;
• strengthen partner networks;
• provide insights on challenges, strengths and weaknesses of the children and youngsters’ quality of life;
• enhance the knowledge of all professionals working with children regarding their social interactions, needs and expectations;
• develop a common governance approach to children’s quality of life at regional, national and EU level;
• bridge the gap between children’s needs and decision-makers;
• a free bank of resources and tools for continuous training.

E-newsletter October 2020 – download here.
E-newsletter April 2021 – download here.
E-newsletter September 2021 – download here.
Acronym CICADA – KA201
Title Children’s life quality: participation, recreation and play – CICADA
Programme  Erasmus+
Key Action  Strategic Partnerships for School Education
Reference  2019-1-CY01-KA201-058385
Status Closed
Start date  01-10-2019
End date  30-09-2021
Coordinator University of Cyprus (Cyprus)
Website http://www.cicada-erasmus.eu/
  • Panepistimio Kritis (Greece);
  • CSI Center for Social Innovation Ltd. (Cyprus);
  • SPEL – Sociedade Promotora de Estabelecimentos de Ensino, Lda. (Portugal);
  • Ministry of Education and Culture (Cyprus)

For further information please contact

spelprojectmanagement@gmail.com